دیدگاهی نو بر کتابداری

دیدگاهی نو بر کتابداری

جواد صیافی کارشناس ارشد کتابداری

بایگانی

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

" رئیس دانشکده کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه تهراندر گفتگو با روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشوربا اشاره به نیاز جامعه به کتابدار از آمار پایین بیکاری در میان فارغ التحصیلان رشته کتابداری در بازار کار خبر داد" و این دقیقا همان چیزیست که دانشجویان کتابداری به آن اعتقادی ندارند. ضمن عرض احترام به ایشان احتمالا آقای دکتر هیچگونه اطلاعی از وضعیت کاری دانشجویان کتابداری ندارند که البته خودشان در ادامه به همین نکته اشاره میکنند :
" من در چند ماه گذشته چندان اشرافی به آمارهای موجود نداشتم اما یک نکته واضح است که اصرار دانشگاه های گوناگون برای تربیت متخصص کتابداری نشان دهنده نیاز است. یعنی زمینه کار وجود دارد که دانشگاه نیز به سراغ تشکیل این رشته و گروه می رود. "
همچنین ایشان در پایان به نکته دیگری اشاره کردند که " پس از ورود آقای واعظی به نهاد کتابخانه های عمومی کشور، نقش کتابدار بیشتر به چشم آمد. نهاد از این نظر خیلی مطرح شد و طرح های جالبی ارائه گردید و سطح کارایی کتابداران را بسیار بالا برد."

البته دکتر فدایی از سخنان آقای واعظی هم در مورد کتابداری گویا مطلع نیستند که حضور ایشان در نهاد کتابخانه های عمومی رو سبب پررنگ شدن نقش کتابداران می دانند. درواقع نقش کتابداران نه تنها بیشتر نشده بلکه روز به روز کم رنگ تر می شود.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۲ ، ۱۰:۵۵
جواد صیافی