دیدگاهی نو بر کتابداری

دیدگاهی نو بر کتابداری

جواد صیافی کارشناس ارشد کتابداری

بایگانی

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

پیکر دکتر عباس حری صبح روز سه شنبه از مقابل دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران تشییع می گردد.
به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، دکتر عباس حری، استاد پیشکسوت کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه تهران روز گذشته در سن 77 سالگی دار فانی را وداع گفت.
مراسم تشیع پیکر دکتر حری ،استاد پیشکسوت دانشگاه تهران، صبح روز سه شنبه 10 اردیبهشت، ساعت 9 از مقابل دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران، واقع در تقاطع بزرگراه چمران و جلال آل احمد، روبروی کوی نصر، نبش خیابان نسیم ، برگزار می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۱:۴۷
جواد صیافی
دیدگاهی نو بر کتابداری - دکتر عباس حری در گذشت
دکتر عباس حری در گذشت

شوک بزرگ به جامعه ی کتابداری، ادبیات و فرهنگ .

دکتر عباس حری استاد بزرگ کتابداری و عضو وابسته ی فرهنگستان زبان و ادب فارسی روز شنبه هفتم اردیبهشت 1392 دار فانی را وداع گفت.

دکتر عباس حری در 15 اسفند 1315 در مشهد به دنیا آمد. وی در سال 1349 از دانشگاه مشهد در مقطع لیسانس رشته زبان و ادبیات انگلیسی، در سال 1352 از دانشگاه تهران در مقطع فوق لیسانس رشته کتابداری و در سال 1360 از دانشگاه کیس وسترن ریزرو آمریکا در مقطع دکترای کتابداری فارغ التحصیل شد. رساله دکترای وی در مورد مقایسه شباهتهای استنادی و شباهت واژگان نمایه برای ربط دادن مدارک مرتبط از حیث موضوعی بود. وی از اولین دانش آموختگان کتابداری نوین در ایران بود و در پیشبرد آموزش و پژوهش این رشته در کشور تلاش زیاد نمود. وی طراح نظریه ی اطلاع شناسی است. انجمن آثار و مفاخر فرهنگی طی مراسمی در 15 اسفند 1385 در هفتادمین سالروز تولد وی از 40 سال تلاش و فعالیت علمی وی تجلیل به عمل آورد.(ویکی پدیا) 

این ضایعه ی تلخ رو به تمام کتابداران، دانشجویان، دوستداران فرهنگ و کتاب و ادبیات تسلیت عرض میکنم و امیدوارم راه ایشان که به واسطه ی تلاش ها و آثار متعدد و پربارشان خدمات بسیاری به جامعه ی کتابداری و فرهنگی کشور نمودند همچنان ادامه یابد.

روحش شاد و یادش گرامی باد




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۹:۳۱
جواد صیافی