دیدگاهی نو بر کتابداری

دیدگاهی نو بر کتابداری

جواد صیافی کارشناس ارشد کتابداری

بایگانی

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

ای استخدام: اگر شما انسان منظمی بوده و کار با افراد را دوست دارید و همچنین برای دانش و اطلاعات ارزش قائل هستید، کتابداری مناسب شماست. کتابدار هر روز در کتابخانه خدمات مختلفی ارائه می کند.

کتابدار در کتابخانه های عمومی و یا کتابخانه سازمانها مانند دانشگاه ها، مدارس و بیمارستانها کار می کند. در شغل کتابداری باید در ارائه خدمات به مشتریان بسیار با دقت عمل کرده و نیز برای تحقیق کردن و کسب برخی از اطلاعات بتوانید به خوبی از کامپیوتر استفاده کنید. همچنین باید مهارت های نوشتاری خوبی داشته باشید. شما می توانید برای ورود به شغل کتابداری تحصیلات دانشگاهی داشته و یا به عنوان دستیار کار خود را آغاز کرده و در طول کار آموزش های لازم را کسب نمایید.

دیدگاهی نو بر کتابداری


ساعت کاری کتابدار معمولا به صورت تمام وقت است. البته در برخی از کتابخانه ها در شرایط خاص شبها و بعضی از روزهای تعطیل را هم کتابدارها کار می کنند مثلا زمان های نزدیک به کنکور دانشگاه ها و یا امتحانات دانشجویان. البته امکان انجام این کار به صورت پاره وقت و یا اشتراکی (ساعاتی از روز) با سایر همکاران نیز وجود دارد.

در ادامه اطلاعاتی راجع به وظایف کتابدار، مهارت و توانمندی های مورد نیاز کتابدار، تحصیلات لازم برای ورود به شغل کتابداری، بازارکار و آینده شغلی کتابداری، درآمد کتابدار و تیپ های شخصیتی مناسب برای کتابداری ارائه می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۱۶:۲۵
جواد صیافی