دیدگاهی نو بر کتابداری

دیدگاهی نو بر کتابداری

جواد صیافی کارشناس ارشد کتابداری

بایگانی

مقدمه نویسنده (آشنایی با وبلاگ و هدف آن )

دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۸۶، ۰۸:۳۰ ب.ظ
دیدگاهی نو بر کتابداری - مقدمه نویسنده (آشنایی با وبلاگ و هدف آن )
مقدمه نویسنده (آشنایی با وبلاگ و هدف آن )

مقدمه ای بر کتابداری 

رشته ی کتابداری و اطلاع رسانی رشته ای نو و شاید شناخته نشده در ایران باشد.این در حالی است که اهمیت کتابداری بسیار بالاتر از آنچه تصور می شود است. امروز در کشور ما هرگاه صحبت از کتابداری می شود چند قفسه و تعدادی کتاب (اغلب کتابهایی با ظاهری نه خیلی دلچسب) به ذهن می رسد. به همین ترتیب دانشجویان این رشته نیز افرادی به نظر می رسند که تنها برای گرفتن مدرک (حالا یا جهت ارتقای پست در محل کار یا صرفا داشتن تحصیلات) به این رشته آمده اند. مطمئنا این امر در روحیه دانشجویان این رشته نیز اثر منفی داشته و آنها را نسبت به یادگیری هر چه بیشتر دلسرد می کند.این وضعیت قبل از لطمه زدن به دانشجویان این رشته به وضعیت دانش و فرهنگ جامع لطمه وارد می کند. آیا واقعا اگر تلاشی برای بهبود این وضع نشود چه بر سر کتابداری و کتابخانه های کشور خواهد آمد؟آیا بهتر نیست هرچه زودتر در مورد کتابداری فکر کنیم تا متحمل ضررهای جدی تر نشویم؟ 

به اعتقاد من دانشجویان کتابداری( که واقعا به این رشته علاقه مند می باشند) می توانند با یاری اساتید و صاحبنظران گامی بزرگ در جهت ارتقای این رشته بردارند. 

                                                                            با تشکر

                                                                              جواد صیافی   

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۶/۰۷/۳۰
جواد صیافی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی