دیدگاهی نو بر کتابداری

دیدگاهی نو بر کتابداری

جواد صیافی کارشناس ارشد کتابداری

بایگانی

پیام نور یا آزاد؟؟؟

سه شنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۸۷، ۰۸:۰۷ ب.ظ

این متن رو برای خودم و دوستانی که مثل من چندان امیدی به ارشد سراسری ندارند می نویسم؛ در ابتدا به کلیه دوستان تسلیت عرض می کنم و امیدوارم غم آخرتون باشه.

از اونجایی که در کنکور سراسری به شدت ضربه شدیم و کلی دچار افسردگی شدیمُ ولی با این حال انسان با امید زنده ست و بازهم ازونجایی که راههای دیگری هم برای ادامه تحصیل وجود داره، در نتیجه بین اونها هم باید راه بهتر رو انتخاب کنیم وگرنه اینبار تو زندگی ضربه میشم.

پیام نور یا آزاد؟؟؟

انتخاب از بین این دو یکم سخته، چرا که هرکدوم خصوصیاتی دارند که کارانتخاب رو دشوار میکنه.

البته این خصوصیاتی که از هرکدوم بیان می کنم تنها نظر شخصی بنده ست که برای انتخاب مسیر تحصیلی ام در نظر گرفتم و فاقد هرگونه ارزش دیگری می باشد.

پیام نور:

تنها واحد پیام نور که در آن کتابداری ارائه می شود، واحد مشهد می باشد؛ هرچند مشهد را می توان مهد کتابداری ایران نامید که حرف اول را در کتابداری ایران میزند و مطمئنا از اساتید کاربلدی بهره میبرد ولی در عین حال بعد مسافتی آن را نمیتوان نادیده گرفت.

از لحاظ شهریه و طبق حساب وکتاب سرانگشتی اینجانب که با دانشگاه آزاد مقایسه کردم حدودا ½ میباشد. البته نباید از هزینه های دیگر برای دانشجویان غیر بومی به راحتی گذشت، بدین صورت شاید برای افرادی که از شهرهای دورتر قبول می شوند کل هزینه ها چیزی معادل شهریه دانشگاه آزاد در یکی از شهرهای نزدیکتر بشود.

آخرین مزیت پیام نور که مربوط می شه به آقایون، اینکه میشه همزمان با تحصیل ، خدمت سربازی را هم گذراند.حتما متوجه اهمیت این موضوع هستید، چراکه این امکان وجود داره که با یک برنامه ریزی حساب شد ه و البته کمی سختی میشه یک صرفه جویی 2 ساله در زندگیتان داشته باشید.

لازم به ذکر است که کلاسهای آموزشی نیز به صورت سه روز در هفته برگزار می شود.تاکید می کنم، کلاسهای آموزشی نه رفع اشکال.البته هزینه ای مازاد بابت کلاسها دریافت می شود.( با احتساب این هزینه شهریه ی پیام نور درحدود نصف می باشد)در ضمن حضور در کلاسها اختیاری می باشد.

دانشگاه آزاد:

اولین ویژگی ش ارائه کتابداری در شهرهای مختلف (4،3 شهر) می باشد که می تونه از لحاظ مسافتی شرایط بهتری رو فراهم کنه. در کنار این ویژگی باید هزینه سرسام آور دانشگاه آزاد رو قرار داد که مقابله با آن دل شیر می خواهد.

موارد دیگه اینکه احتمال داره امکانات بیشتری داشته باشه یا کلاس های آن منظم تر و جدی تر برگزار بشه (البته روی این دو مورد اطلاعات کافی ندارم و مطمئن نیستم)

نتیجه گیری:

نتیجه خاصی نمی تونیم بگیریم ؛ در نتیجه پیشنهاد بنده اینه که دوستان عزیز قید هردو را بزنند و بخونند برای کنکور سراسری سال آینده ؛

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۱۲/۲۰
جواد صیافی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی