دیدگاهی نو بر کتابداری

دیدگاهی نو بر کتابداری

جواد صیافی کارشناس ارشد کتابداری

بایگانی

سای الو ( کتابخانه الکترونیک علمی پیوسته )

دوشنبه, ۱۴ دی ۱۳۸۸، ۱۰:۲۶ ق.ظ

این پایگاه اطلاعاتی در سال 1997 کارخود را تحت یک پروژه مشترک بین کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب شروع کرد. نخستین سال صرف رشد شیوه ای برای ارائه تمام متن مجلات در وب گردید. نخستین کشوری که در این زمینه فعالیت خود را آغاز نمود کشور برزیل بود که برخی از مجلات خود را در این پایگاه اطلاعاتی قرار داد و در سال 1998 رسما در اختیار عموم قرار گرفت. تا سال 2007 تعداد کشورهایی که برخی از مجلات خود را در این پایگاه قرار داده اند به رقم 8 رسید که عبارتند از : آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، کوبا، پرتغال، اسپانیا و ونزوئلا. کشورهایی که مجموعه های از مجلات آن ها در حال افزوده شدن به این پایگاه اطلاعاتی می باشد عبارتند از : مکزیک، کاستاریکا، پاراگوئه، پرو و اروگوئه.

تعداد مجلات در این پایگاه اطلاعاتی در سال 2007 به حدود 500 مجله رسیده است که شامل بیش از 145 هزار مقاله تمام متن به زبان های اسپانیولی، پرتغالی، انگلیسی و زبان های محلی این کشورها میباشد که به دو صورت HTML وPDF و بدون محدودیت موضوعی در حال حاضر در اختیار کاربران از سراسر جهان می باشد. دسترسی به مقالات از دو طریق جستجو و مرور امکان پذیر می باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۱۰/۱۴
جواد صیافی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی