دیدگاهی نو بر کتابداری

دیدگاهی نو بر کتابداری

جواد صیافی کارشناس ارشد کتابداری

بایگانی

جدیت در کار یا برخورد

پنجشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۰، ۰۷:۳۱ ب.ظ
دیدگاهی نو بر کتابداری - جدیت در کار یا برخورد
جدیت در کار یا برخورد

نمونه اش در کتابخانه ها همین جدیتی که سرجای خودش استفاده نمیشه. میگن باید در کار جدیت داشته باشید و با مراجعه کننده با ملایمت و حوصله برخورد کنید ولی کتاب دارهای ما ( یادتون نره کتاب دار با کتابدار تفاوت داره) به علت مشغله های فکری و داشتن تعداد زیادی کتاب که مسئولیت سالم نگهداشتنشون را برعهده دارن این دو وظیفه رو جابجا انجام می دن؛ یعنی در انجام امور کتابخانه ای صبر و حوصله به خرج می دن و در مقابل،با مراجعه کننده با خشونت و جدیت برخورد میکنن. البته جای تشکر داره ها!؟! خوب که دقت کنیم می بینیم که این دوستان کارشون رو درست انجام می دن، فقط یه کم رفتارشون عقب و جلو شده.

جالب اینجاست که این خشونت زمانی که بفهمن مراجعه کننده همکار یا هم رشته خودشونه شدت می گیره.

باید روی رفتارمون کار کنیم. بنظرم از دوران تحصیل باید اهمیت این مسئله رو برای دانشجویان کتابداری روشن کنیم و کتابدار از همون موقع باید بدونه که پاسخ به هر نیاز مراجعه کننده وظیفه ی اصلی و اساسی اوست.

یادمون باشه کتابدار واقعی کسی ست که برای هر سوال و خواسته ای پاسخی داشته باشه و هیچ نیازی رو از مراجعه کننده بی نتیجه نذاره و این امر تنها با صبر و حوصله تحقق خواهد یافت.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۵/۲۷
جواد صیافی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی